El llançament oficial del projecte PHIT va tenir lloc els dies 4 i 5 d’abril de 2017 a la Universitat de Barcelona.

El 4 d’abril, 240 persones van assistir a la jornada oberta sobre l’impacte psicològic del tràfic d’éssers humans organitzada, en el marc del projecte PHIT, per donar a conèixer el projecte i facilitar els intercanvis entre professionals.

Les ponències i les taules rodones van ser a càrrec dels socis del projecte: les ONG APRAMP, Sicar, Projecte esperança (Espanya), Micaela (Itàlia), PAYOKE (Bèlgica) i FIER (Països Baixos), la Generalitat de Catalunya, la Universitat de Tilburg (Països Baixos), el Senar-Discrimination Ombudsman de Finlàndia i l’Institut Europeu de Prevenció del Delicte i Lluita contra la Delinqüència (Finlàndia). Hi van participar també diversos experts i institucions involucrades en l’atenció a les víctimes i en la lluita contra el TEHA, com ara els catedràtics Enrique Echeburúa (Universitat del País Basc), Miguel Lorente (Universitat de Granada), Joseba Achotegui i Antonio Andrés Pueyo (Universitat de Barcelona), però també l’Ajuntament de Barcelona, l’Hospital Vall d´Hebron i l’Institut Català de les Dones, entre d’altres. Els vídeos de les conferències i de les taules rodones estan disponibles (vegeu l’apartat «Enllaços»).

La jornada, valorada pel públic amb un nivell molt alt de satisfacció general, va permetre a l’equip del projecte PHIT donar a conèixer la necessitat d’aquest projecte i l’estat de la qüestió a nivell europeu i en diversos àmbits (legal, mèdic, psicològic, social, etc.). Va ser un esdeveniment necessari per sensibilitzar el públic sobre la qüestió del TEH amb finalitats d’explotació sexual i de l’atenció psicològica a les supervivents, i per valorar les necessitats dels professionals de la temàtica.

L’endemà, el 5 d’abril, els socis del projecte es van reunir per coordinar el seu treball en el marc del projecte per als dos propers anys i engegar-ne les primeres activitats.

L’equip PHIT – 5 d’abril de 2017, Universitat de Barcelona

Enllços:

La jornada en la premsa: